مطالب آموزشی

گزارش محیط کسب و کار آلمان - IFO

شاخص تمایلات تجارت آلمان که توسط گروه CESifo منتشر میشود، از نزدیک به عنوان شاخص اولیه شرایط فعلی و انتظارات کسب و کار در آلمان را بررسی می کند. این موسسه وضعیت کسب و کار و برنامه ریزی کوتاه مدت بیش از 7000 شرکت را در ارزیابی خود بررسی می کند. رشد مثبت اقتصادی باعث صعودی برای یورو است، در حالی که کاهش آن باعث ضعف یورو میشود.

موسسه IFO – Information and Forschung– یک سازمان پژوهشی غیرانتفاعی در آلمان می باشد که عضو گروه تحقیقات اقتصادی موسوم به CESifo Group بوده و از ژانویه 1949 مشغول مطالعه و پژوهش روی مباحث و حوزه های مختلف اقتصادی در کشور آلمان بوده است. این موسسه از سال 2002 رسماً وارد همکاری ساختاری با دانشگاه مونیخ شد و هم اکنون به عنوان یک نهاد تحقیقاتی در پیوند این دانشگاه شناخته می شود. موسسه IFO در حال حاضر تاثیرگذارترین و گسترده ترین اندیشگاه اقتصادی در آلمان به شمار رفته و نزدیک به 200 کارمند دارد که بیشترشان متخصصین و پژوهشگران زبده اقتصادی هستند.

ماموریت ویژه این موسسه ارائه تحقیقات اقتصادی کاربردی در خصوص اقتصاد آلمان و سپس اروپا بوده و هدف از این تحقیقات نیز تسهیل و بهبود فرآیند تصمیم گیری اقتصادی برای عموم شهروندان آلمانی می باشد.

گزارش محیط کسب و کار
از جمله گزارشهای مهمی که موسسه IFO به صورت ماهانه – معمولاً در هفته سوم ماه جاری – منتشر می کند، گزارش موسوم به «محیط کسب و کار» یا Business Climate می باشد. برای تهیه این گزارش، پژوهشگران موسسه IFO، نظرات و دیدگاههای حدود 7000 تن از مدیران بنگاه های کسب و کار آلمانی را در 4 حوزه کارخانجات، سازندگان واحدهای مسکونی، عمده فروشان و خرده فروشان در خصوص شرایط کنونی کسب و کار و نیز چشم انداز آنها از وضعیت آتی تجاری شان جویا می شوند و نهایتاً با شاخص سازی از این نظرات، معیاری تحت عنوان «شاخص محیط کسب و کار» را محاسبه و منتشر می کنند.

تاثیرگذاری روی EUR
با توجه به دامنه و وسعت جامعه آماری این پژوهش، عملاً شاخص محیط کسب و کار در آلمان را می توان به عنوان نشانگری پیشتاز در خصوص چشم انداز اقتصادی آلمان قلمداد نمود. از سوی دیگر اقتصاد آلمان نیز به عنوان بزرگترین اقتصاد اروپا شناخته می شود که مطابق با آخرین برآوردها بیش از 21% اقتصاد اتحادیه اروپا و 28% از اقتصاد حوزه یورو را در سال 2016 تشکیل می داده است.



از این روی، طبیعی و منطقی است که انتظار داشته باشیم گزارشی همچون گزارش شاخص محیط کسب و کار IFO، روی نوسانات بازارهای مالی و به ویژه روی یورو به عنوان واحد مشترک ارزی اروپا تاثیرات قابل توجهی داشته باشد.

بازتاب تاثیرگذاری در نمودارها
آخرین بار، گزارش یادشده در روز جمعه 24 نوامبر 2017 منتشر شد و با توجه به اینکه شاخص محیط کسب و کار با رشدی قابل توجه به سطح 117.5 رسید – که عملاً بالاترین سطح تاریخی این شاخص نیز به شمار می رود – شاهد تقویت قابل توجه تقاضا برای یورو در برابر دیگر ارزها در بازار جهانی تبادلات ارزی بودیم به نحوی که این ارز در صدر جدول رتبه بندی قدرت ارزها در روز جمعه قرار گرفت. در چارت زیر رفتار جفت ارز EUR/USD را پس از انتشار گزارش مثبت یادشده ملاحظه می فرمایید:



چنانچه پیداست، پس از انتشار این گزارش جفت ارز یادشده به حرکت صعودی خود با شتاب بیشتری ادامه داده و نزدیک به 90 پیپ تا سقف سشن معاملاتی جمعه رشد نموده است. در ذیل نیز همبستگی بالای شاخص محیط کسب و کار موسسه IFO را با رفتار قیمتی جفت ارز EUR/USD در سالهای گذشته مشاهده می کنید:



از این مقایسه نیز برمی آید که در اغلب موارد، روند حاکم بر شاخص محیط کسب و کار موسسه IFO به عنوان نشانگری پیشتاز برای مسیر قیمتی EUR/USD عمل کرده و همبستگی بالایی با این نماد به عنوان مهمترین جفت ارز موجود در بازار جهانی تبادلات ارزی دارا می باشد. از این روی ادامه رشد شاخص محیط کسب و کار IFO را می توان به عنوان دلیلی دیگر بر روند صعودی بلندمدتی یورو در برابر دلار تلقی نمود که اخیراً در همین بخش سایت بدان پرداخته بودیم.

منابع:
forextime.com
cyclicalwaves.com


گزارش محیط کسب و کار آلمان - IFO


آموزش فاندامنتال فارکسمطالب آموزشی فارکسifoCESifoGerman Ifo Business Climate
چرا تریدر موفقی نمیشم؟ چرا تریدر موفقی نمیشم؟
لینک ویدئو در آپاراتhttps://www.aparat.com/v/fThSMلینک ویدئو در یوتیوبhttps://youtu.be/9PHEQgFEVmAلینک ...

بیت کوین چیست؟ بیت کوین چیست؟
بیت کوین در ذات نوعی پول دیجیتال غیر متمرکز است که هرکسی ...

آموزش فعالسازی و دریافت ریبیت (کش بک ، Cashback) در بروکر لایت فارکس آموزش فعالسازی و دریافت ریبیت (کش بک ، Cashback) در بروکر لایت فارکس
متن کامل آموزشhttp://fa.fxrebate90.com/?a=blog&p=details&id=28لینک ویدئو ...

آموزش فعالسازی و دریافت ریبیت (کش بک ، Cashback) در بروکر آلپاری آموزش فعالسازی و دریافت ریبیت (کش بک ، Cashback) در بروکر آلپاری
لینک ویدئو در آپاراتhttps://www.aparat.com/v/gaW8zلینک ویدئو در یوتیوبhttps://www.youtube.com/watch?v=VB1a8uIVJpYلینک ...

حساب کپی ترید بروکر لایت فارکس چیست؟ حساب کپی ترید بروکر لایت فارکس چیست؟
لینک ویدئو در آپاراتhttps://www.aparat.com/v/dU19Wلینک ویدئو در یوتیوبhttps://www.youtube.com/watch?v=U-wry1RXXeYلینک ...

آموزش فعالسازی و دریافت روزانه ریبیت (کش بک ، Cashback) در بروکر آمارکتس AMarkets آموزش فعالسازی و دریافت روزانه ریبیت (کش بک ، Cashback) در بروکر آمارکتس AMarkets
ریبیت یا کش بک در واقع بخش قابل توجهی از هزینه اسپرد و یا ...

حساب پم (PAMM) بروکر آلپاری چیست؟ حساب پم (PAMM) بروکر آلپاری چیست؟
لینک ویدئو در آپاراتhttps://aparat.com/v/D6Uz9لینک ویدئو در یوتیوبhttps://youtu.be/T95E0KrMlIgلینک ...

زمان و نحوه واریز ریبیت یا کش بک در بروکرهای فارکس زمان و نحوه واریز ریبیت یا کش بک در بروکرهای فارکس
لینک ویدئو در آپاراتhttps://aparat.com/v/OY3Awلینک ویدئو در یوتیوبhttps://youtu.be/S3oMdTUcgEUلینک ...

ریسک فری کردن در معاملات فارکس ریسک فری کردن در معاملات فارکس
لینک ویدئو در آپاراتhttps://www.aparat.com/v/pLgFnلینک ویدئو در یوتیوبhttps://youtu.be/2YuVd4tn988لینک ...

آموزش فاندامنتال فارکس + نقشه راه آموزش فاندامنتال فارکس + نقشه راه
لینک ویدئو در آپاراتhttps://aparat.com/v/CJ2qdلینک ویدئو در یوتیوبhttps://youtu.be/kBM1rh72eCAلینک ...